woensdag 11 januari 2012

Liefdestaal.....

                                          In een boekje las ik over talen van de liefde.....

Gary Chapman gaat uit van 5 talen waarin mensen communiceren,
                           wel zijn er heel veel dialecten in die talen..
 
                                 Ieder mens heeft zijn eigen liefdestaal of meerdere...;))

Inmiddels weet ik van mezelf (...) dat ik mijn liefde laat blijken door het geven van kadootjes!

                      Aan het begin van dit jaar maak ik ook de financiële balans op
                                        en blijkt dat er best veel geld in het geven van kadootjes zit..

                     Hier zou best op bezuinigd kunnen worden!

Vandaag kon ik hier al mee aan de slag, want een vriendin vierde haar verjaardag.

                                     

            Op mijn 'vrije' dinsdag ben ik weer eens mijn knutselkamertje ingedoken
                                         en heb twee kadootjes voor haar gemaakt!
                             
                                         

Dit heeft twee kanten:
                      ik bespaar op duur gekochte kadootjes
                                             en ik heb er veel plezier in, met liefde gemaakt!

                        







Een goed begin van een mooi voornemen in dit jaar!




Hebben jullie leuke ideeën dan zijn ze van harte welkom, 
want dit was nog maar de eerste verjaardag in 2012..
Ik kan dus nog genoeg inspirerende reactie's gebruiken ;))

Oh ja...over de andere talen van de liefde schrijf ik nog wel eens een andere post..

Lieve groetjes , Hannie

25 opmerkingen:

Thuis bij Tjits zei

wat ontzettend leuk Hannie om zelf kadootjes te maken en te geven, wie ontvangt nou niet graag een zelfgemaakt kadootje waar heel veel liefde in zit!

lieve groet van Tjits

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

nou dit ziet er heel leuk uit en zoals je zegt een eigengemaakt kado is met liefde gemaakt wie wil dat niet....fijne dag lieve groet rosita

Lisette zei

Wat een mooie kadootjes heb je gemaakt! Daar is je vriendin vast en zeker blij mee!

Miranda zei

Een zelfgemaakt kadootje is altijd leuk om te maken én te krijgen, vooral als het zulke mooie spulletjes zijn als die jij hebt gemaakt! Ik hoop dat er nog veel verjaardagen volgen en wij alle creaties te zien krijgen ;)

Fijne dag. Lieve groet, Miranda

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat leuk!
Een heel goed idee, je vriendin is er dan ook vast heel blij mee.

Groetjes,
Esther

sandra zei

Ik krijg ook graag zelfgemaakte cadeautjes... Dit heeft zoveel meer waarde... Degene van wie je het krijgt is echt voor jou bezig geweest, tijd erin gestopt en nagedacht over wat je leuk zou vinden.. ik denk dat je vriendin er heel blij mee is!!

Groetjes Sandra

Anoniem zei

Hoi Hannie,
Leuk joh je zelf gemaakte kadootjes!Leuk om te maken en te krijgen.....Zelf doe ik het ook vaak.`k Zal mijn geboorte datum ook even aan je doorgeven???:) Geef jij de jouwe dan ook aan mij door?
Ik geniet van je mooie blog. Tot gauw!

Groetjes Maartje

huis tjokvol zei

mooi gemaakt, het is nog veel leuker om te geven toch een zelf gemaakt kado en ook heel leuk om te krijgen

little red home zei

Hoi Hannie, wat grappig dat ik precies hetzelfde dacht. Ik vind je kadootje superleuk geworden. Nog suggesties: in december heb ik mijn schoonzusje een kerstsok gegeven met een klein envelopje met inhoud, een vriendin heb ik een set van 4 kerstsokken gegeven (voor alle leden vh gezin) en een collega gaf ik al eens een leuke taartpunt sleutelhanger bij een klein tubetje handcreme. Veel succes er mee! Groetjes, Anne-Marie

Elizabeth zei

mooi boekje is dat. En die taal die je spreekt bestaat uit prachtige "woorden"

groetjes

theeleuten zei

Superleuk om zelf cadeautjes te maken, ook nog eens leuk om te doen...
Ik lees nu weer over je vrije dag....oeps dat wilde ik ook zo graag voor mij zelf instellen...
Ik ga het echt nog doen...zo heerlijk idee...

Fijne avond, liefs Evelien

Home and Lifestyle zei

Een zelfgemaakt cadeau is uiteraard veel persoonlijker en zo te zien zijn ze bij jou ook nog eens heel erg mooi (want dat laatste hoeft niet altijd het geval te zijn hihi...maar dan nog is de liefde waarmee iets gemaakt is het belangrijkste)!

Lieve groet, Ingrid

Eefies day zei

Ik doe met je mee Hannie, ik maak ook graag cadeautjes, het is leuk om te doen maar ook nog eens zo mooi om te zien hoe iemand geniet.
Ik heb maandag een kussen gemaakt voor een collega,,staat nu op mijn blog, collega was zo blij...kleine moeite....
Jouw cadeautjes zien er heel erg leuk uit.

Lieve groetjes,
♥Eefie

Zeeuwse Mama zei

Ik ken het boek, en ik vind het zo waar. Iedereen heeft een 'eerste liefdestaal', grappig dat die van jouw cadeautjes is, ik ken niet veel mensen die die als 'hoofdtaal' hebben. Wat een prachtige cadeautjes heb je gemaakt!

Stina zei

dat zal ze vast leuk vinden zoiets moois.
ben niet zo'n crea...hihi...

liefs Stina

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Je hebt gelijk, er gaat altijd best veel geld zitten in mooie cadeautjes... Maar zelfgemaakte cadeautjes zijn zo waardevol, dan maken de kosten niet meer uit...
Je vriendin zal hier zo blij mee zijn...
Ik wens je nog een heel fijne avond,
Lieve groet,
Mirjam

Het stokpaardje zei

Zo leuk zelfgemaakte cadeautjes. En jij hebt ze ook zo mooi ingepakt. Veel plezier met geven.
Groetjes Iris

jacqueline zei

Dag Hannie,
Zo is het bij mij begonnen...zo leuk om te doen dat ik er uiteindelijk een site bij heb gemaakt en sinds kort mijn blog. Hoop dat je nog veel meer gaat maken, ben benieuwd! Niets mooier dan iets zelfgemaakts...
Groetjes, jacqueline

Onder de knotwilg zei

Wat zal je vriendin er blij mee zijn! Zo mooi, en toch veel waardevoller dan iets dat even snel is gekocht?!
Van het boek heb je ook een 'kindervariant' hé, de 5 talen bij kinderen. Ook boeiend om te lezen!

Groetjes Tineke

Gerry zei

Je hebt mooie cadeautjes gemaakt, Hannie, en ook heel mooi ingepakt. Een zelfgemaakt cadeautje voor die persoon, daar is met liefde over nagedacht en vervolgens gemaakt. Voor de ontvanger waardevol.

Lieve groet,
Gerry

Boekenstek zei

Wat een leuke blog zeg. Zou ik in je bloglist mogen staan met mijn blog? http://boekenstek.blogspot.com/ Uiteraard voeg ik je dan toe in mijn bloglist.
Ik hoor het graag. Groeten, Pleun

Pleuntje zei

Niets is leuker dan een cadeautje van iemand te ontvangen wat met liefde is gemaakt. Een goed voornemen dus. En zwerf maar rond in Blogland er zijn zoveel leuke ideeën te vinden, ook op PInterest. X

Met Brocant Label zei

Nou Hannie, dit soort cadeautjes heb ik tien keer liever dan iets gekochts. Wat ontzettend leuk en zo mooi ingepakt. Pas maar op iedereen gaat je uitnodigen op zijn/haar verjaardag !

THE BLACK BARN zei

LEUK EN MOOIE KADOOTJES!

FIJN WEEKEND,

MIRANDA

Vlijtige Lies zei

Mooi verhaal!En zo hebben er twee plezier,de gever die van het maken van het cadeautje geniet,en de ontvanger!Goed plan dus..groet