woensdag 16 november 2011

Recept voor een makkelijke dag!

Allereerst wil ik jullie laten weten, dat ik het geweldig leuk vind al die reactie's op
                                            mijn Give away!
Natuurlijk wil ik hierbij ook al mijn nieuwe volgers van harte welkom heten en de anonieme volgers, leuk dat jullie ook mee doen!

Je kunt deze week nog mee doen en maandag ga ik de winnaar bekend maken!

Voor deze keer wil ik een, bij ons zeer favoriet recept doorgeven!



      Spinazietaart!


Men neme:
5 plakjes originele bladerdeeg, 10 minuten laten ontdooien.
Fijngehakte spinazie uit de diepvries 600 gr of meer (uurtje laten ontdooien)
Gehakt ( 400 gr)
150 gr.geraspte kaas
5 eieren
ketchap manis
kruiden (zout/eikruiden..)

En zo maak je dit lekker snel!

Oven voorverwarmen op 200 C.
Bladerdeeg wat uit elkaar trekken en in de vorm doen, inprikken met vork.
Gehakt rullen, spinazie even mee bakken ( evt, gebakken uitje erbij)
Meng het ei en de geraspte kaas, ketchap manis en de kruiden door elkaar.
Door het gehaktmengsel roeren en direct in de vorm gieten/storten..
Rest van de bladerdeeg in reepjes erover en evt. nog wat kaas erover strooien en in de oven.
Ongeveer 30 minuten op 200 C ..let erop dat de bladerdeeg niet verbrand, als het te hard gaat,doe er dan aluminiumfolie overheen.




Eet smakelijk,
misschien een idee voor een nieuwe topic:  
            makkelijke recepten op vrijdag?!

                                                        Tot snel,
                                               lieve groetjes Hannie

34 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

mmmmmm ga hem zeker maken ziet er heerlijk uit ben gek op hartige taarten ....dankje voor het recept ...lieve groet rosita

Het stokpaardje zei

Het ziet er heerlijk uit. Mijn kinderen zijn dol op spinazie. Dus dit recept ga ik binnenkort zeker proberen.
Groetjes Iris

Anoniem zei

Mmm, ziet er góed uit...
Alhoewel ik denk dat de kids me dit hier thuis niet in dank afnemen ;(
Jammerrr, misschien een kleinere hoeveelheid klaarmaken voor manlief en mij?
Ja, goed idee!

Groetjes, @Let

Karnelly zei

Lekker, dit ga ik maken hoor. Die makkelijke recepten vind ik een leuk idee en ik doe graag mee. Trouwens, ik hou niet eens van ingewikkelde recepten, ik heb alleen maar makkelijke.
Groetjes, Nelly

Danielle zei

Oh heerlijk lijkt me dit! Ik weet al wat ik morgen ga eten........!
Enne je schrijft dat er kruiden bij moeten, misschien een domme vraag, maar wat voor soort kruiden gebruik je dan? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar voordat ik hem ga maken.
groetjes Danielle

Lisette zei

Ziet er echt heerlijk uit!!!
Die ga ik zeker proberen!
Zie ik het goed dat je deze in de multiflex bakvorm van Tupperware hebt gemaakt?

Home and Lifestyle zei

Dit ziet er heerlijk uit zeg!! Eens een andere manier van spinazie eten!!

Een fijne dag! Lieve groet, Ingrid

Hannekie zei

nou misschien wel een goed idee zeg..ik heb binnenkort een soort van high tea voor mijn verjaardag
deze is wel lekker voor tussen de middag...ff onthouden
liefs hannie

Trudy zei

Hee, leuk makkelijke vrijdag... die heb ik ook al eens gebruikt voor een blogje die titel! Je taart is er zeker geschikt voor! Zie er heerlijk uit... fijne dag verder!

Marijke van Ooijen zei

Hay Hannie,

Via het blok van Tjits kom ik op jouw blog terecht.
En wat een feest om hiet bij je binnnen te komen.
Wat een prachtig blog...voel me gelijk thuis.
Natuurlijk wil ik je graag volgen!

Wens je goeds,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Ohhh...Hannie en dit was ik vergeten...je spinazietaart ziet er overheerlijk uit..
Marijke

http://truutske.blogspot.com zei

Heerlijk recept....verdiend navolging want het ziet er zo leukker uit.
Fijne dag en bedankt voor je recept.
Trudie.

Kom Achterom zei

Weer eens wat anders dan preitaart!
ga het zeker uit proberen lijkt me erg lekker!
ennuh die recepten op vrijdag houden we erin!
Fijne dag
Yolanda

Pleuntje zei

Lijkt me heerlijk. We beginnen klein voor 2 personen, mag iedereen een stukje proeven, bij succes maken we de grotere taart. Dank je voor het recept. x Petra

Petra zei

Het ziet er erg lekker uit, ik ga het zeker een keer proberen, Bedankt hiervoor, fijne dag.

Groetjes Petra.

Marjon zei

Nou dat is me toch een lekker recept, ik keek op alles brocanteen dacht waarom ken ik deze nog niet. Ik ontdek nog steeds hele mooie prachtige blogs dus bij deze ik word jouw volger...groetjes Marjon

Hieperdepiep...een feestje! zei

Lijkt me heerlijk!
Morgen staat er spinazie op mijn boodschappenlijst!
Groetjes, Corine

Mirjam zei

Hallo Hannie,
Wat een heerlijke spinazietaart. Die ga ik zeker een keer maken.
En dat idee van een terugkerende post; Makkelijke Recepten op Vrijdag zie ik helemaal zitten. Ik ga eens een paar lekkernijen opzoeken en maken, en dan op vrijdagen de foto's en recepten in een post zetten. Geweldig idee...
Ik wens je een heel fijne dag vandaag,
Lieve groet,
Mirjam

huis tjokvol zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
huis tjokvol zei

dit lijkt mij heerlijk,ik heb het al vaker voorbij zien komen,ik ga het vanavond proberen te maken.

Met Brocant Label zei

Dat is een heel leuk recept en ga ik zeker uit proberen. Ik maak vaak ovenschotels maar deze kende ik nog niet. Lijkt me een leuk idee om recepten uit te wisselen.

Lieve groet,
Yvonne

Sjonke's Kronkels zei

Misschien lust ik op deze manier wel spinazie. Ziet er lekker uit!!
Oh enneh, veel plezier bij het tuincentrum morgen ;-)
Groetjes,
Marion

Op nr.5 ♥ zei

Hoi Hannie,
wat een heerlijk recept, al is het wel bekend..en weet je, deze variant is koud ook heel lekker!!
In dit gezinnetje wordt de voorkeur gegeven aan de prei-taart, met spekjes en room (soms creme fresh, soms kruidenkaas), ook heerlijk!
Wel gebruik ik bladerdeeg voor hartige taart, das minder machtig en wat minder vet.
Maar eerlijk...met gewone bladerdeeg vind ik het het lekkerst!
Zeg, ik zag dat je nog een enorm leuke give away hebt...ik ga me gauw aanmelden, superleuk!!
Groetjes Hilde

Inka en André. zei

Lijkt me een heerlijk recept ga het van de week eens proberen,gr van ons.

Eefies day zei

Wat een heerlijk recept, het is jammer dat ik geen vlees eet, maar ik kan hier wel een variant van maken.
Heerlijk om deze recepten te delen...zo heeft ieder weer zijn eigen familierecepten.

Lieve groetjes,
♥Eefie

BROCANTERIE DERDIJK zei

Wat ziet dat er lekker uit zeg. Ik wil het zeker eens gaan proberen!

Fijne avond,

Groetjes,
Esther

Miranda zei

Ziet er heerlijk uit en het lijkt mij vrij makkelijk om te maken, dus dit ga ik zeker een keertje uitproberen. En wat betreft je idee voor een nieuwe topic, ik ben voor... makkelijke en lekkere recepten zijn altijd welkom!

Fijne avond. Liefs, Miranda

Danielle zei

Nou hij was heerlijk hoor, door man en kids werd hij ook goedgekeurd!
groetjes Danielle

Thuis bij Tjits zei

wat lijkt me dit heerlijk Hannie, lijkt me leuk om dat komend weekend eens te gaan proberen!
dank je wel voor je lieve reactie en je naam staat genoteerd!

lieve groetjes, Tjits

Marianne zei

Ik heb het recept meegenomen ga hem gauw proberen lijkt me heerlijk.

Brocante en theetuin zei

Lijkt me erg lekker, ga ik zeker een keer proberen!

Groetjes Maaike

Le Style zei

Wat een leuk blog.
Leuk om jullie verandering qua inrichting te zien en wat een mooi eindresultaat!
Ook wij zitten momenteel midden in een verbouwing. Beetje bij beetje wordt het mooier.....
Ik ga je volgen hoor!
Een fijne nieuwe week.

Hartelijke groet,
Harriëtte

Hieperdepiep...een feestje! zei

De taart was heerlijk!! En komt met toestemming van alle 5 kinderen vaker op tafel!
Groetjes, Corine

Inge zei

Ik zie net dit recept, en heb hem gelijk opgeslagen.
Dank je wel voor het delen!

Groetjes Inge