donderdag 22 september 2011

Aan tafel!!

Een goede kennis van ons maakt mooie dingen van steigerhout!
Onze 'oude' tafel was klein en viel in de nieuwe kamer in het niet, ook konden we er niet makkelijk met 5 personen aan zitten, omdat de poten niet op de hoeken stonden..
Dus een goed excuus om naar de goede kennis te gaan met een mooie tafel op een plaatje!

Gelukkig snapte hij precies wat ik bedoelde en vorige week was de tafel klaar!
Deze kennis houdt van knutselen met hout, maar verven is niet zijn ding ;-))
Dus mocht ik het onderstel wit maken ( het is alleen nog maar grondverf, ik moet nog lakken...)










De tafel past prachtig in de nieuwe ruimte en we zitten er nu al lekker aan te tafelen, kletsen, koffie te drinken, knutselen!
        
                             Precies wat ik bedoelde!   (bedankt Jan!)

Zie je verborgen vak aan beide kanten?
Met scharnieren kan je het omhoog klappen en eronder zit een ruimte voor van alles en nog wat..agenda,pennen (zijn ze misschien niet altijd meer kwijt ??), tafelzeil enz..



Deze Jan wil gerust meer tafels maken, dus heb je interesse laat het me weten..
Hij maakt ook bedden, zo leuk!



 Inmiddels maak ik kleine sfeerhoekjes in huis.
Afgelopen weekend hebben we de piano naar huis terug gehaald..
Volgende week komen ze weer vocht meten...


Ik heb al jullie tag berichten met belangstelling gelezen, het geeft weer een ander beeld van iedereen, maar fijn dat we in blogland over alle verschillen heen kunnen kijken en veel mooie dingen met elkaar kunnen delen!
Dank jullie wel voor jullie warme vriendschap op deze manier!

Voor allemaal een mooi weekend,
lieve groetjes, 
Hannie

18 opmerkingen:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtige tafel en wat handig die bergruimte ... heerlijk is dat een grote tafel ik heb er ook 1 en zit er bijna altijd aan ...... geniet er lekker van heerlijke foto's ....fijne dag lieve groet rosita

Home and Lifestyle zei

Wat heb je toch een mooie keuken en nu met je tafel erbij wordt het allemaal nog fraaier! We hebben er hier de ruimte niet voor, maar het lijkt me heerlijk om zo'n mooie woonkeuken te hebben...ik geloof dat ik er amper meer uit zou komen!!

De tafel is prachtig én handig!!

Lieve groetjes, Ingrid

rommy moosie68 zei

hoi wat een leuke tafel met een mooi opberg vakje super je tafel maar je keuken is ook prachtig het past mooi samen mooi plaatje groetjes rommy fijne dag lekker bakje bij je tafel

Petra zei

Jeetje wat een prachtige tafel echt SUPER, ik kan me voorstellen dat je hier heel blij van word. Complimenten hoor voor Jan mooi gemaakt. En zo wordt je keuken een heerlijke plek om lekker te koffie leuten en komt er nieuwe visite schuif maar aan de tafel is nu groot genoeg. Zo zitten wij altijd aan de keukentafel en iedereen schuif gezellig aan.

Groetjes Petra

Danielle zei

Wat een mooie gezellige woonkeuken heb je zo gekregen! Ik kan begrijpen dat je graag hier gaat zitten. Vind je het niet erg dat ik als bekende nu zo in je huis kan kijken?
Tsja dat heb je met een blog natuurlijk, ben eigenlijk ook wel eens benieuwd hoeveel mensen die mij in real life kennen mijn blog lezen.
Nou de groetjes maar weer!
Danielle

Hieperdepiep...een feestje! zei

Wat een supertafel!! Hij staat echt prachtig in je nieuwe keuken!
De stoelkussentjes zijn ook erg leuk!
Groetjes, Corine

Wonen aan boord zei

Ha Hannie,

Eindelijk krijg ik het voor elkaar een reactie bij je te plaatsen! Bedankt voor het kijkje in je leven in de vorige post, zo ken ik je weer wat beter en wilde ik mijn bewondering voor je uitspreken, zeker als ik woorden als autisme zie langskomen. Zo positief als je toch altijd bent!
En wat is je eettafel leuk! Geweldig, met die vakjes ook, wat een idee. Heerlijk dat je nu een beetje kan gaan inrichten, je sfeerhoekjes zien er knus en gezellig uit. Ja dat wordt een plaatje hoor als het straks klaar is bij je.

lieve groet,
Alberta

Met Brocant Label zei

Wat een geweldige tafel, hij is echt prachtig. Dat witte onderstel en dat vak erin. Geniet er maar van het is een plaatje. En zeg dat ook maar tegen Jan want die kan er wat van.

Lieve groet,
Yvonne

Pleuntje zei

Complimenten voor Jan. Het is een schitterende tafel en dat vakje is heel slim bedacht. Is de bovenkant onbehandeld ? Of is het gelakt ? Hoop dat je vloer gauw kan komen. groet Petra

Petra zei

Wat een mooie tafel, ik vind het geweldig als je het in je hebt om zulke mooie dingen te maken.

Hij staat ook prachtig in je nieuwe keuken.

Groet Petra

Oude lappen zei

Je hebt een prachtige tafel, ben ook zowat aan het rondkijken of ik misschien iemand vind die tafels maakt als hobby hmmmmm (grapje) Ze is geweldig mooi echt waar.
groetjes
Liliane

Eefies day zei

Hannie wat heb je een geweldige tafel, dit is erg mooi hoor, die Jan kan er wat van zeg!!!!
Je hebt al heel leuke hoekjes zeg, zo gezellig, ik kan me voorstellen dat je zo'n zin hebt om je kamer in te richten.

Heerlijk genieten bij jou.

Lieve groetjes,
Eefie

Het stokpaardje zei

Ik loop gigantisch achter met bloggen blijkt wel. Wat een mooie keuken. En die tafel lekker stoer. Zelfs al voor dat ik de foto zag met die handige geheime vakken. Veel plezier met lekker lang tafelen.
Groetjes Iris

Miranda zei

Nu is je keuken helemaal af met deze prachtige tafel. En wat een leuke oplossing voor het tafelkleed etc.

Lieve groet, Miranda

Jedidja zei

Wat een pracht van een tafel. En die foto's zijn geweldig.

Makkie zei

Ooooh Hannie wat staat dat leuk! En wat handig zo met die verborgen vakken. Dat was wat voor Tim geweest vroeger. Hij verborg zijn eten altijd op de meest bijzondere plaatsen (tussen twee onderzetters bijvoorbeeld). De klep open en hup je bord leegschuiven. Mam ik heb mijn bord leeg....
Wat heerlijk dat je nu een lekkere mooie tafel hebt. Het komt steeds verder. Die Jan is een handigert. En nu lekker genieten van jullie keuken. Wanneer is de open dag?
Fijn weekend!
Hartelijks

Theemuts Rommelhoekje. zei

Dat is werkelijk een prachtige tafel!!
Zo mooi die kleur.
Voor vele uurtjes tafelplezier.
En die vakken lijkt mij erg handig.

fijn weekend,Romkje.

Sylvia zei

Ja!! zo'n tafel wil ik ook wel.
Waar vind ik die Jan :-)

Groetjes
Sylvia