donderdag 5 mei 2011

Tiende stapel op vrijdag....en het is....

Vandaag mogen we weer stapelen van Irma!
Zij heeft dit bedacht en alle stapels kun je op haar blog vinden..
Allemaal kleurtjes..

Wat ga ik vandaag eens stapelen?
Ik heb al veel stapels gehad inmiddels..
Stenen, stempels, witte broodjes, beursjes en knipjes, klompen, noten van muziek..

Ik geloof dat dit stapel nummer 10 wordt!

Vandaag mogen jullie een kijkje nemen in mijn servieskast!
Over 3 weken moeten alle kasten leeg en ingepakt in dozen voor de periode van een maand!
Dus als ik nu alles mooi op de foto zet en op mijn blog plaats, dan hoef ik de computer maar op te starten en neem ik toch een kijkje in mijn kast..
Is dat even goed bedacht??
En jullie mogen mee genieten.

Toen ik trouwde koos ik voor donkerrood met creme, inmiddels heb ik dat in alle stijlen aangevuld.

Frans brocante aardewerk, engels servies, petrus ragout en maastricht aardewerk..

                           alles mix en match...






en staat mooi bij elkaar , ook op een gedekte tafel zijn die verschillende stijlen in dezelfde kleurstelling geweldig te combineren!





Ook heb ik een paar hele oude verweerde schalen.
Die vind ik ook zo mooi, niet gaaf meer, gebruikt en doorleeft..






Mijn 10e stapel...





Ik wens jullie een mooie stapelvrijdag en een heerlijk weekend!

Volgende week laat ik een update van de bouw zien, de buitenmuren staan voor een groot deel en de punt wordt vandaag gemetseld, het dak krijgt vandaag dakbedekking, het glas komt dinsdag evenals de dakplaten en dan zijn we wind en water dicht!

Het komt goed!

Lieve groet, Hannie


11 opmerkingen:

Het stokpaardje zei

Mooi is dat verschillende stijlen en toch dezelfde kleur. Vroeger was mijn intentie om dit te doen met blauw/wit servies. Het is er nooit van gekomen. Misschien moet ik het toch maar weer eens proberen.
Fijn weekend Iris

Musje zei

Hoi Hannie,leuk je berichtje op mijn blog,dus kom even bij je kijken,heb mijzelf aangemeld zodat ik binnenkort even rustig bij je kan kijken,want ga straks naar mijn werk,ik vind je stapel en je servies prachtig,van de 1e foto,zulke borden ben ik ook wat aan het verzamelen,maar goed haha ik wil heel veel verzamelen,ik wens je een fijn weekend,lieve groet Joke.

Petra zei

Mooi servies om mee te stapelen, prachtige kleuren.
Fijn weekend.

Groetjes Petra.

Stina zei

Leuk zo'n verzameling, heb er helaas niet de ruimte voor.

zonnig weekend
groet stina

Hieperdepiep...een feestje! zei

Wat een romantisch stapelgoed!!
Die schalen zijn idd mooooi!!!
Groetjes, Corine

wonenaanboord zei

Leuk joh zo je verzameling, prachtig servies! Vooral die oude schalen, geweldig.
Fijn weekend,
Groetjes Alberta

Eefies day zei

Wat een mooie verzameling zo in kleur...ik vind het een prachstapel. Je rode engelse servies heb ik in delen in blauw, doe er voorzichtig mee, ik zette het in de magnetron, oie niet doen, de scheuren zitten erin, foutje!!!


Groetjes,Eefie

Home and Lifestyle zei

Wat een mooi servies, een prachtige verzameling! Fijn dat het zo goed gaat met de bouw, ik ben benieuwd naar de foto's!

Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

Miranda zei

Wat een geweldige serviesverzameling en inderdaad onderling erg leuk met elkaar te combineren. Fijn om te horen dat het allemaal voorspoedig verloopt met de bouwwerkzaamheden. Je raamhor uit de vorige post had ik even gemist (vakantie), maar hij is prachtig geworden.

Fijn weekend,
Miranda

Hannekie zei

mooi.....die schalen..echt prachtig zo..die borden zijn ook zo mooi!!
ben benieuwd naar je bouwvorderingen
fijne dag
liefs hannie

Makkie zei

O wat zal je blij zijn als straks alles weer uit de dozen en stofvrij in de kast gezet kan worden.
Hou je het nog vol tussen alle bouwtoestanden? Fijn dat het allemaal zo mooi op schema loopt. Het is een hele klus maar er komt echt een eind aan!
Fijne week!