donderdag 14 april 2011

Noten..stapelen op vrijdag..

Hele noten, halve noten, achtste noten, zestiende noten...
Wij, in Huize Kipkakel, zijn stapel op noten!
Muzieknoten...dus!

We hebben stapels muziekboeken in huis en er wordt hier dagelijks gemusiceerd!!




                                                             Heerlijk!

De toetsen van de piano worden door oudste en mijzelf bespeelt..we zitten allebei op les en spelen ook quatre main!

De middelste speelt gitaar, zit ook op les en vind het geweldig dat hij nu een liedje kan spelen!

Jongste kijkt reikhalzend uit naar de dag dat ze op muziekles mag en kruipt af en toe op de pianokruk en pakt ook graag mama's blokfluit...



Muziek maken werkt samenbindend....


Muziek maken werkt ontspannend...



Muziek maken maakt kritisch...



Muziek maken is heerlijk....



Muziek maken door de generaties heen..

Dit boek gebruikte mijn opa om de zondagse kerkdienst te begeleiden op een oud traporgel!
Er zat dan een man naast hem, die het orgel aantrapte en dat was een zwaar werk!
Ik heb zelf pas op zo'n oud orgel gespeeld, na één vers was ik bekaf!

Vandaag dus een stapel noten in Huize Kipkakel!

Kijk voor meer stapels op vrijdag op de blog van Irma van Allemaal Kleurtjes

Een lieve groet voor jullie allemaal!
Hannie.

14 opmerkingen:

rommy moosie68 zei

hoi leuk je noten stapel ik dacht eerst aan ander noten haha maar toen ik je stapel zag dacht ik ja deze noten kan je niet eten maar leuk gedaan fijn weekend groetjes rommy

Michelle zei

Leuk!!!

Fijn weekend
Groetjes Michelle

Sjonke's Kronkels zei

Helemaal leuk, zo'n muzikale stapel!!!
Groetjes en fijn weekend,
Marion

Home and Lifestyle zei

Wat leuk dat jullie allemaal zo muzikaal zijn! Hier zingen de meiden hard mee met hun Ipod, maar daar houdt het wel mee op hihi!

Een zonnig weekend gewenst! Lieve groet, Ingrid

Inka en André. zei

Wat een heerlijke muziekstapels,leuk dat jullie allemaal met muziek bezig zijn,vorig heb ik picalo en dwarsfluit gespeeld,erg leuk om te doen,fijn weekend,xx.

Trudy zei

Wat heerlijk, allemaal muziek maken. Bij ons in huis speelt alleen de middelste gitaar. Doet ze al heel erg leuk, bekende liedjes uit de top 50. Ik vind het héél relaxed, die gitaarmuziek. Voor mij mag ze áltijd wel oefenen... Fijn weekend!

Het stokpaardje zei

Leuk z'n muzikale familie.
Fijn weekend Iris

flowersandhome zei

Heerlijk om zelf een muziekinstrument te kunnen bespelen. Leuke stapel!
Groetjes,
Marian

Onder de knotwilg zei

Hé, geen klusstapel deze week?!
Ook gezellig hoor, zo'n muzikale stapel. Hier ook verschillende instumenten in huis, waaronder een traporgel (voor manlief). En ja, dat is even wennen in het begin, maar ik vind het gezelliger staan dan een elektrisch orgel, dus moet manlief het er maar meedoen :-) (Hij vindt het zelf ook wel leuk hoor...)

Fijn weekend! Tineke

http://truutske.blogspot.com/ zei

Een muziek stapel....heerlijk muzikaal...zo vrolijk en zo'n enig idee!!!
Fijn weekend.

Colinda en Jeroen zei

leuke muzikale stapel.
Geweldig als heel het gezin muziek maakt, kun je straks je eigen bandje beginnen met je gezinnetje.

liefs colinda

wonen met brocante zei

Wat een geweldig.....een piano in huis. Leuk dat jullie ook samen spelen. Groetjes Peggy

Anoniem zei

he han, wat een super stappel weer, in gedachten was ik al noten aan het rapen bij oma in de paardenwei, een mooie steek onder water, ze zoeken nog een new pianist op de hooizolder. gezellige zaterdag liefs pauline

Eefies day zei

Deze stapel klinkt me als muziek in de oren, opgegroeid in een muzikaal gezin, piano, orgel, fluit, gitaar, heerlijk om zo samen muziek te maken, muziek verrijkt je leven!!!
Een stapel naar mijn hart!
Ik hoop dat je een bakje gedronken hebt vandaag, bedankt voot je feestgroet!!

Groetjes!!!!!!!!!!